♪♫ PESAREKHOOB ♪♫

محل تبلیغ شما محل تبلیغ شما


برترین نکات برای مراقبت از ویندوز 7

ا موضوع: دانستنی های دنیای رایانه و اینترنت,,

دوست داريد ويندوز7 رايانه‌تان سريع‌تر از هميشه باشد و همچون روز اولي که آن‌را نصب کرده‌ايد عمل کند؟ همان‌طور که مي‌دانيد ويندوز7 يکي از پروژه‌هاي موفق مايکروسافت است که در جهت بهبود و رفع مشکلات ويندوز ويستا توسط اين شرکت ارائه شد و توانست در مدتي کوتاه نظر بسياري از کاربران را به‌خود جلب کند. با اين حال اگر کمي وبگردي کنيد و اطلاعاتي در مورد اين سيستم‌عامل جديد کسب کنيد، متوجه خواهيد شد که علاوه بر موفقيت‌هاي بسيار زياد، عوامل مختلفي مي‌توانند به‌سادگي موجب بروز مشکلات و کاهش سرعت عملکرد اين سيستم‌عامل شوند.

در هر حال هيچ گلي بي‌خار نيست و ويندوز7 هم بي‌عيب نيست. اما چنانچه قصد داريد از قابليت‌هاي مورد اطمينان اين ويندوز استفاده کنيد و براي زماني طولاني ويندوز رايانه خود را مثل روز اول سرحال و سريع نگه داريد، پيشنهاد مي‌کنيم با برترين نکات کليدي مراقبت از اين سيستم‌عامل با ما همراه باشيد.

در ادامه مطلب...لطفا نظر یادتون نره..


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 286

تاریخ انتشار: جمعه 1 بهمن 1389 ساعت: 18:29
ادامه مطلب
نظر

مديريت گذرواژه ‌ها را به ‌فايرفاکس بسپاريد

ا موضوع: دانستنی های دنیای رایانه و اینترنت,,

مديريت کلمه‌هاي عبوري که در وب‌سايت‌هاي مختلف استفاده مي‌کنيد، همواره امر دشواري است. بسياري ترجيح مي‌دهند يک رمز عبور را براي تمامي وب‌سايت‌ها استفاده کنند و همين باعث مي‌شود در صورتي که يکي از رمزهاي عبورشان از دست رفت، هکر باهوش با کمک آزمون و خطا، رمز ايميل و باقي وب‌سايت‌هاي فرد را به‌سادگي به‌دست بياورد.

اما اگر براي وب‌سايت‌هاي مختلف، کلمه‌هاي رمز مختلف بگذاريد، در اين صورت به‌ ياد داشتن آن‌ها کاري بسيار دشوار است. از اين رو فايرفاکس ابزاري براي همين کار دارد.

 

در ادامه مطلب...لطفا نظر یادتون نره...

 


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 307

تاریخ انتشار: جمعه 1 بهمن 1389 ساعت: 18:10
ادامه مطلب
نظر

تست کدهای جاوا اسکریپ روی کامپیوتر به صورت اف لاین:

ا موضوع: دانستنی های دنیای رایانه و اینترنت,,

بيشتر افراد براي کاربردي کردن وبلاگ يا سايت‌هاي خود از کدهاي جاوااسکريپت استفاده مي‌کنند اما اکثر کاربران براي تست اين‌گونه کدها آن‌ها را مستقيم وارد قالب وبلاگ خود مي‌کنند که اين‌کار چندان به صلاح نيست.

بقیه در ادامه مطلب...لطفا نظر یادتون نــــــــــــــــره...


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 360

تاریخ انتشار: جمعه 1 بهمن 1389 ساعت: 17:45
ادامه مطلب
نظر

محدود کردن کاربران در ویندوز

ا موضوع: دانستنی های دنیای رایانه و اینترنت,,

اگر از کامپيوتري به‌صورت اشتراکي استفاده مي‌کنيد يا مرکزي را (مانند کافي‌نت يا سايت دانشگاه) اداره مي‌کنيد که چندين كاربر دارد و نگران اجراي برنامه‌هاي مختلف توسط کاربران هستيد، مي‌توانيد با طي مراحل زير و بدون نصب هيچ نرم‌افزاري، کاربران را به‌اجراي برنامه‌هاي خاص محدود کنيد:

روي منوي استارت کليک کنيد و عبارت gpedit.msc را در باکس جستجو وارد کنيد و اينتر را بزنيد. سپس به اين بخش برويد:

 User Configuration -» Administrative Templates -» System

و روي گزينه زير دوبار کليک کنيد:

 Run Only Specified Windows applications

حالا گزينه Enabled را انتخاب و سپس در بخش Options روي دکمه کنار List of allowed applications کليک کنيد.

در ديالوگي که باز مي‌شود، مي‌توانيد نرم‌افزارهايي که يک کاربر مي‌تواند اجرا کند را وارد کنيد. حالا گزينه OK را بزنيد تا ويرايشگر Local Group Policy بسته شود.

اگر کاربري بخواهد به‌نرم‌افزاري که در ليست تعيين نشده است، دسترسي پيدا کند، با پيغام خطا روبه‌رو مي‌شود



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 440

تاریخ انتشار: پنج شنبه 30 دی 1389 ساعت: 20:36
نظر

نکاتی برای بهبود سرعت ویندوز

ا موضوع: دانستنی های دنیای رایانه و اینترنت,,

كاربران ويندوز، معمولا به‌دنبال اين هستند كه سرعت ويندوز خود را بيشتر كنند، اين حس كه چيزي در اين ميان اشتباه كار مي‌كند كه بازدهي سيستم پايين است، در مورد اكثر كاربران درست است. گاهي اوقات مي‌توان با رعايت نكاتي سرعت سيستم را به‌مراتب بهتر كرد. با هم بخشي از اين نكات را بررسي مي‌كنيم.

در ادامه مطلب...


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 491

تاریخ انتشار: پنج شنبه 30 دی 1389 ساعت: 20:18
ادامه مطلب
نظر

تب داغ پردازنده‌ های 64 بيتی

ا موضوع: دانستنی های دنیای رایانه و اینترنت,,

ويندوز 7 اولين سيستم ‌عاملي است که مخصوص پردازنده‌هاي 64 بيتي طراحي شده است. با طراحي و ساخت آن، محاسبات رايانه‌اي براي کاربران عادي نيز اهميت ويژه‌اي پيدا كرد. ما در اينجا قصد داريم به مقايسه پردازنده‌هاي  64 بيتي و 32 بيتي بپردازيم. همچنين مي‌خواهيم بدانيم ايده ساخت اين پردازنده‌ها چگونه شکل گرفت و به ‌تدريج تكامل يافت تا به زمان ما رسيد؟ تا شما هم بتوانيد با اطلاعات به‌دست آمده براي استفاده يا عدم استفاده از اين فناوري جديد تصميم‌گيري كنيد که آيا پا به دنياي محاسبات رايانه‌اي قرن 21 بگذاريد يا نه؟

پيشينه پردازنده‌هاي 64 بيتي

اين پردازنده‌ها از سال 2003 که Athlon 64 به‌خدمت گرفته شد، به‌عنوان پردازنده‌هاي رده متوسط مطرح بودند و امروزه نيروبخش بيشتر رايانه‌ها هستند. اما هنوز عده زيادي از مردم به ‌واسطه استفاده از نگارش‌هاي 32 بيتي سيستم ‌عامل‌ها و برنامه‌هاي کاربردي نرم‌افزاري، نمي‌توانند از مزايا و فوايد حاصله از فناوري اين پردازنده‌هاي 64 بيتي بهره‌مند شوند.

درون پردازنده چه مي‌گذرد؟

در اين بخش درباره گستردگي ثبات‌ها (Register)، گذرگاه داده (Data bus) و گذرگاه نشاني (Address bus) صحبت مي‌کنيم.

بقیه در ادامه مطلب...

 

لطفا نظر یادتون نره..


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 442

تاریخ انتشار: پنج شنبه 30 دی 1389 ساعت: 20:7
ادامه مطلب
نظر

21 نکته درباره مایکروسافت:

ا موضوع: دانستنی های دنیای رایانه و اینترنت,,

1- Windows 1.0 با دو سال تأخیر در تاریخ 20 نوامبر سال 1985 عرضه گردید و ملزومات سخت افزاری آن 256 کیلوبایت حافظه RAM، سیستم عامل DOS 2.0 و دو درایو فلاپی بودند.

2- قیمت تک فروشی Windows 1.0 به ارزش امرزوی تقریباً 177 دلار بود درست معادل قیمت (Windows XP Home).

3- مایکروسافت یک بسته تبلیغاتی حاوی یک شیشه شور و یک دستمال را برای اعلام عرضه Windows 1.0 توزیع کرد، البته دو سال بیش از عرضه واقعی این محصول.

4- اگر انتخاب با بیل گیتس بود، نام Interface Manager 7 یاVista Interface Manager چندان منطقی بوده باشند.

5- هنگامیکه ویندوز ویستا عرضه گردید، مایکروسافت در یک نبرد سهمگین درگیر بود و در دادگاه های متعددی با پرونده های گوناگون مقابله می کرد.

6- تنها 2 هفته پس از عرضه Windows 1.0، مایکروسافت ناچار شد اصلاحیه ای برای باگهای آن منتشر نماید.

7- ویندوز بطور تخمینی 25 میلیون بار در روز در سراسر جهان دچار Crash می شود.

8- Windows 1.0 شامل تعداد زیادی از یوتیلیتی ها بود که بعضی از آنها حتی امروز نیز بخشی از ویندوز به حساب می آیند (Notepad، Calendar، Windows Write، Windows paint، Cock، Calculator، Terminal، Control Panel و چند بازی)

9- پشتیبانی از Windows 1.0 بسیار ضعیف بود و حتی نرم افزارهای کاربردی خود مایکروسافت نیز از آن پشتیبانی نمی کردند. در واقع، نرم افزارهای کاربردی Excel و Word به ترتیب تا سالهای 1987 و 1989 با ویندوز کار نمی کردند.

10- Windows 3.1 اولین نسخه پایدار به حساب می آمد که باعث شد بسیاری از تولید کنندگان سخت افزاری آن را بصورت از پیش بارگذاری شده بر روی کامپیوترهای خود ارائه نمایند. آن رویداد، یک نقطه عطف مهم در تاریخ ویندوز و تسلط آن بر جهان به حساب می آید.

11- Windows 3.1 (که پیش از عرضه با نام Janus شناخته می شد) در ماه مارس سال 1992 عرضه گردید. در طول چند ماه اول ورود این نسخه به بازار، بیش از 2 میلیون کپی از آن (شامل ارتقائها) به فروش رسید. سیستمهای عامل Windows 3.1x در زمان خود بسیار پیشرفته به حساب می آمدند و راه را برای محیطهای مدرن امروزی مایکروسافت هموار نمودند.

12- در فاصله زمانی سالهای 1986 تا 1996، قیمت سهام مایکروسافت به صد برابر رسید.

13- بیل گیتس در هر ثانیه 250 دلار درآمد دارد که به معنای 20 میلیون دلار در روز و 8/7 میلیارد دلار در سال می شود (البته این ارقام دائماً در حال افزایش هستند).

14- اگر یک اسکنان 1000 دلاری از دست بیل گیتس به زمین بیفتد، ارزش نخواهد داشت که برای برداشت آن خم شود زیرا در همان مدت زمانی که برای انجام اینکار (خم شدن و برداشتن پول) به آن نیاز دارد، پول بیشتری بدست می آورد.

15- اگر بیل گیتس یک کشور بود، به سی و هفتمین کشور ثروتمند جهان تبدیل می شد.

16- بنیاد خیریه Bill and Melinda Cates که دارائیهای آن تقریباً به 65 میلیارد دلار می رسند، ثروتمندترین سازمان کمکهای خیریه به حساب می آید.

17- اصطلاح «(Blue Screen «(BSoD of Death برای اولین بار در سال 1991 توسط Erik Noyes از Charles Schwab مورد استفاده قرار گرفت.

18- بیل گیتس در SAT (آزمون ورودی دانشگاه آمریکا) امتیاز 1590 را بدست آورد، در حالیکه Paul Allen امتیاز عالی 1600 را کسب کرد.

19- سیستم عامل ویندوز دارای 50 میلیون خط کد (هر خط بطور متوسط دارای 60 کاراکتر است) که با هرعرضه جدید آن تقریباً 20 درصد افزایش می یابد. این سیستم عامل توسط 7200 نفر توسعه یافته، در 34 زبان ارائه می شود و باید از 190000 ابزار (مدلهای مختلف دوربینهای دیجیتال، چاپگرها، ابزارهای دستی و نظایر آنها) پشتیبانی کند.

20- تخمین زده می شود که تاکنون نزدیک به 300000 نرم افزار کاربردی برای ویندوز توسعه یافته اند.

21- پیش از 5 میلیون آزمایش کننده برای نسخه های کاندیدای انتشار ویندوز ویستا ثبت نام کرده بودند.

لطفا نظر یادتون نره..


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 499

تاریخ انتشار: پنج شنبه 30 دی 1389 ساعت: 20:5
نظر

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد



دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((♪♫ PESAREKHOOB ♪♫)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف